NCIL new members!

Dario Milea and Daniel Martins just joined the NCIL crew. Welcome onboard!

NCIL new member!

Zoran Matić just joined the NCIL crew

NCIL @ EMBC- Sidney (Australia) 2033

NCIL goes overseas! Three scientific papers have been accepted in the 45th Annual International Conference of the IEEE Engineering in Medicine and Biology Society conference -EMBC- Australia 2033:

NCIL team @ IEE/EMBS NER- Baltimore (USA) 2033

NCIL in the USA!

NCIL @ Bright 2022 - Pisa, Logge dei Banchi

I ricercatori di NCIL vi aspettano venerdì 30 Settembre alla "Bright Night 2022" per coinvolgervi negli esperimenti di percezione "Stimoli emotivi in realtà virtuale in temperatura e mediante illusioni tattili".

view

"La Repubblica": Le emozioni nascono nel cuore (e non nel cervello). E uno studio lo dimostra

Non tutti gli stati emotivi nascono nel cervello. Potrebbe essere la tachicardia a creare l’ansia, e non viceversa. All’orizzonte approcci innovativi in grado di correggere il rischio cardiovascolare in chi soffre di ansia e depressione.

view

Il cuore che si "emoziona" e guida il nostro cervello

Lo studio dell’Università di Pisa in collaborazione con l’Università di Padova e l'University of California Irvine pubblicato nei “Proceedings of the National Academy of Science of the USA”

view

Two new papers have been published!

D. Candia-Rivera, V Catrambone, R. Barbieri, and G Valenza, Functional assessment of bidirectional cortical and peripheral neural control on heartbeat dynamics: a brain-heart study on thermal stress, Neuroimage, 2022.

view

A new book has been published!

V Catrambone and G. Valenza, Functional Brain-Heart Interplay: from physiology to advanced methodology of signal processing and modelling, Springer, 2021.

view

A new paper has been published!

M Nardelli, V Catrambone, G Grandi, T Banfi, RM Bruno, EP Scilingo, U Faraguna, and G Valenza, Activation of brain-heart axis during REM sleep: a trigger for dreaming, American Journal of Physiology-Regulatory, Integrative and Comparative Physiology, vol. 321, R951–R959, 2021